Sprawa przedstawia się następująco, otóż od pewnego czasu ciężej zaczął mi wchodzić drugi bieg. Występuje to tylko w sytuacji, gdy zmieniam bieg 1 --- > 2. Czuć opór, niekiedy niestety nawet zazgrzyta. Problem ten pojawia się tylko w momencie, gdy zmieniam bieg stosunkowo wolno, przy niskich obrotach (2,5; 3; 3,5 tys.) i to też nie zawsze. Gdy dam dobrze/bardzo dobrze w gaz (5 tys i więcej), energicznie i płynnie wrzucę dwójkę - bieg zawsze wchodzi malinowo, bez najmniejszego problemu. Pozostałe biegi wrzucane po kolei wchodzą bardzo dobrze. Dodam jeszcze, że przy redukcji, bez znaczenia z którego biegu do dwójki, wchodzi ona bardzo dobrze, płynnie, nawet przy bardzo niskich obrotach. Wymieniłem olej w skrzyni na Millersa, poprawa raczej żadna, no powiedzmy mało wyczuwalna. Sprzęgło wymieniane 40tys km temu, nie szarpie, nie ślizga się, jednakże było to robione w INCHCAPE i nie wiem czy można im zaufać, że zrobili to dobrze? Dwumas troszkę dzwoni przy gaszeniu bez sprzęgła.
Czy ktoś miał podobną sytuację lub wie od czego powinienem zacząć poszukiwanie?
Rozmawiałem z kolegą, który pracuje w serwisie BMW w stanach, mówił że te skrzynie potrafią przenieść większą moc niż seria m3 e46, więc raczej ona nie jest uszkodzona, jedyne z czym się spotkał (pod warunkiem że sprzęgło jest ok) to mechaniczne uszkodzenia jakiś tulejek, niestety nie wiem o które może dokładnie chodzić (schemat w linku poniżej):
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=25&fg=05" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam i liczę na pomoc
